sunnuntai 29. joulukuuta 2013

Viikinkitöppöset ja muuta etukäteis-jämäprojektia

Tiedättekö mitä on etukäteisjämälanka? Se on sellaista lankaa, mikä on jäänyt yli projektista, joka ei ole koskaan edes tullut valmiiksi. Mulla on tällaistakin jämälankaa nurkissa.

Ostin keväällä 2012 ison läjän Viking Naturgarn -lankaa tarkoituksenani tehdä siitä jakku. Kyllähän mä teinkin sen jakun, ja siitäpä tuli vielä ihan hienokin. Nappeja en ole saanut vuoden aikana kiinnitettyä, eikä siitä siksi ole ollut blogissa kuvaa. En ole myöskään himoinnut sitä käyttöön, koska se sopii näköjään paremmin jollekin, noh, hintelämmälle. Jakku on kivan mallinen, mutta koska se on tehty paksusta langasta, se saa meikän kannut näyttämään vielä pari numeroa isommilta kuin mitä ne on... :(

Mutta! Jämälangat otin käyttöön jo ajat sitten, heti kun tajusin ettei jakkuun tarvii enempää. Tein yhden ihan kivan pipon, mutta siitä ei ole kuvaa, koska myin sen työkaverille joululahjapakettiin laitettavaksi ja unohdin tietysti kuvata. Mutta lopuista langosta tuli mun siskolle bootsit.


Sitten on surullisenkuuluisa Elfin Color -villapaitaprojekti, josta puuttuu edelleen ne hihat. Tai siis hihat on tehtynä, mutta niitä ei ole kiinnitetty. Koskas ehtis..heh. Noh, olen tästäkin loppulangasta tehnyt kuitenkin jo pipon ja tuubihuivin, jotka ovat olleet yli vuoden jo käytössäkin. :) 



Valikoivaa tä käsityöinnostuksen suuntautuminen kyllä joskus. Ehkä tarinan opetus on se, että mulle ei sovi isot ja aikaavievät projektit, kärsivällisyys ei vaan riitä...

Bootsien ohje on täällä (hieman muokattu versio mulla käytössä).
Pipo on Novitan ohje pitsibaskeri.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti piristää päivääni! Kiitos! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...