sunnuntai 2. kesäkuuta 2013

Omistan orkidean, jee!

Mä kävin yks iltapäivä töiden jälkeen K-marketissa ihan vaan pikavisiitillä hakemassa jotain mitä kotona ehdottomasti tarvittiin. Koska olen ilmeisen impulsiivinen naishenkilö, ostin samalla orkidean. Jos joku muukin kuin minä olis kuunnellu pääni sisällä hiljaa käytävää tarvehankintakeskustelua pitkin kevättä, niin olisi tiedossa ettei kyseessä ollu aivan täysin heräteostos. Olen nimittän miettinyt et orkidea olis kiva, mut toisaalta et osaankohan mä hoitaa sitä. Tietämykseni orkideoista rajoittuu Adaptation -elokuvaan, ja siinäkin nuo vaikuttaa niin vaikeasti hankittavilta kukkasilta että ei varmaan kannata ostaa sellaista jos ei varmasti osaa hoitaa kans. Lisäksi mummini aina muistaa kertoa kun hänen orkideansa on tehnyt uusia kukkia. Jotenkin kun mummi erikseen kertoo, että joku hänen viherkaveistaan osoittaa elonmerkkejä, niin sitä pakostakin ajattelee että tuo kasvi on varmaan tosi hankala jos mumminkin täytyy asiaan erikseen perehtyä.

No joo, höpötykset sikseen. Koska ylläolevan mukaisesti tiedän paikkani tässä orkideankasvatusasiassa, tyydyin ihan vaan pieneen perhosorkideaan, joka maksoi 12 euroa.


Kissa ei ole vielä syönyt tätä, se on hyvä. Toisaalta olen hieman huolissani että vihaako tuo kukka meikäläistä, koska en kastele sitä sadevedellä. Ohjeessa luki että kastele sadevedellä, mistä helvatista mä sellaista saan? Lisäksi sille pitäisi ohjeen kuvan mukaan antaa jotain lääkepillereitä purkista jossa on ristinkuva. Ei mennyt jakeluun mulle. Mutta otin nyt siis kuvia niin kauan kun tuo on elossa.


Katsokaa ja ihailkaa! :)

2 kommenttia:

  1. Keitetty vesi ajaa saman asian kuin sadevesi, toki viilennettynä. Eli kerran viikossa keittelet pannun vettä ja upotat siihen ton purkin/juurakon hetkeksi ja sitten mennään taas viikko tyytyväisenä.

    Ja orkideat olisi hyvä pitää läpinäkyvässä ruukussa.

    More info http://www.suomenorkideayhdistys.fi/index.php?p=perhosorkidean-hoito

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä. Niin, olishan ton orkideanhoidon ihan voinut vaikka googlettaa. Ei mulla ole mitään läpinäkyvää astiaa. Saa luvan tyytyä siihen että ehkä jatkossa saa keitettyä vettä. :)

      Poista

Kommentti piristää päivääni! Kiitos! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...