sunnuntai 5. huhtikuuta 2015

Pääsiäisfiilistä

Mä en oikein tästä pääsiäisenvieton perimmäisestä syystä niinkään perusta, mutta olen eri mieltä kaikenlaisten ateistiyhdistysten kanssa siitä että pääsiäispyhät pitäisi pyyhkiä kalenterista veks. Ei ne mua haittaa, kyllä mä keksin tekemistä kotona sen ylimääräiset kaksi vapaapäivää. Olisin keksinyt enemmänkin jos ilma olis ollut vähän kauniimpi..

Istutin viime viikonloppuna parvekkeelle narsissit ja krookukset, siellä ne nyt sitten katsoo parvekelasien läpi räntäsadetta. Onneks ovat sisukkaita tapauksia, toisin kuin minä joka en ole viikkoon parvekkeelle astunut kun pakosta hakemaan perunoita ruuanlaittoa varten. Olis ollut kiva istua auringossa pääsiäislomapäivät, mutta minkäs teet. Ostin onneks rehuja sen verran monta että sisällekkin riitti.

Tilasin verhojen lisäks H&M:sta tuollaisen hauskan lasimaljakon. Mahtuu kerrankin pitkävartiset kukkaset kans!



Helmililjat pääsi mummokuppeihin. Noissa on halkeamia, en ole raskinu heittää pois...onhan noille käyttöä näköjään edelleen.




Mummoastioista tuli muuten mieleen, että löysin netistä tällaisen hyvän mummosalaatin ohjeen. Muistankin että tätä on joskus joku, jos ei mummini, niin isotätini, tehny. Hyvää on! 


Mä olen muutenkin aika paljon kokkaillut tässä. Se on välillä aika kivaa. Keksin yrittää tehdä jotain myös lampaasta, kun reseptejä tyrkytetään tähän maailmanaikaan joka tuutista. Kaikissa paistiohjeissa käskettiin tuupata siihen paistiin mittari. Meiltä löytyy vain kuumemittari ja ulkolämpömittari. Pilkoin sen lampaan paloiksi ja heitin pataan, päälle 0,5l Notre Dame -punkkua. Nyt se on toista tuntia uunissa ja hyvältä tuoksuu. Ei toi nyt ihan pieleenkään voi mennä. :P

Meille tulee ihan päivällisvieraita. Olen pakottanut hollantilaisen imuroimaan ja viemään roskat (ei vaiskaan, ei sitä koskaan tarvii pakottaa). Innostuin ihan jopa kattamaan pöydän. Aika hyvin näillä neliöillä, vaikka ite sanonkin. Tuohon kun istutaan niin on kyllä parempi että kaikki on käden ulottuvilla, yksi jos koittaa nousta niin kahden muunkin todennäköisesti tarvii tai ainakin pöytä menee kumoon. Tulevaisuudelta odotan isoa ruokailutilaa ja kunnon ruokapöytää, aamen!




Rauhallista pääsiäistä! 

(tiesittekö että anglosaksisissa pakanauskonnoissa palvottiin kevään jumalatarta Eastrea?)

Ai niin, mulla on kevätsiivous menossa ja tavaraa myynnissä. Tein tännekin myyntisivun, käy kurkkaamassa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti piristää päivääni! Kiitos! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...