sunnuntai 3. kesäkuuta 2012

Bucky´s Catering in business

Lupauduin jokin aika sitten keittiöhenkilökunnaksi serkun ylioppilasjuhliin Espooseen. Tottapuhuen en mitenkään hyppinyt riemusta kun mua siihen pyydettiin, mutta olen kuitenkin sellainen, että muhun auttaa heti "ei me haluta ketään vierasta ja sä olet niin hyvä" -puheet. Niinpä laahasin itseni ja uuden pikkumustan aamulla taksiin ja ajelin paikan päälle. Isäntäväki oli tietysti itse lakkiaistapahtumassa ja mä siellä sitten parhaani mukaan laitoin paikkoja kuntoon.

Tarjoilut oli niin maittavat, että ajattelin ihan vaan sen takia laittaa muutaman kuvan tänne. Itse en joutunut/päässyt leipomaan mitään näihin juhliin, vaan hoidin ainoastaan tarjoilua, kahvin keittoa, skumpan kaatoa ja tiskausta. Oli muuten paljon rankempaa kun mun normaali työpäivä.

Kakut oli tilattu Kakkugalleriasta ja tarjolla oli mango-limekakkua ja mustaherukka-suklaakakkua. Nomnom.


Suolaisista en jostain syystä tajunnut ottaa kuvaa. Tarjolla oli pieniä coctail-paloja, joissa päällä poroa, lohimoussea ja rapu-ruohosipuli -täytettä. Otin muutaman kotiinviemiseksi kun vihdoin päätin lähteä. Kotona odotti onneksi itävaltalainen Riesling jo kylmässä. 

Nyt pitäis alkaa suunnitella jotain tarjoiluja omiin valmistujaisiin sekä 30-vee riekkumissynttäreille. Toiset on tässä kuussa ja toiset ensi kuussa. Stressaa, mutta samalla aika kutkuttavaa kun saa taas pitkästä aikaa juhlia kunnolla. Molemmat juhlan aiheet on kyllä vähän sellaisia hys-hys -tyyppisiä. Ai sä valmistuit? Siis kymmenessä vuodessa?! Oletko sä jo kolmekymmentä?!!

Pitää ainakin tarjota suklaata ja skumppaa. Ja mansikoita. Jos mä laitan niitä kaikkia vaan kulhoihin.


Yo-juhlissa oli pöydässä iso kimppu ruiskaunokkeja, todella kauniita. Pelkästään kimpullinen niitä. Olen pitänyt ruiskaunokeista siitä lähtien kun joskus ala-asteella kutsuin synttäreilleni ihastuksen kohteen, oman luokkalaisen pojan. Hän toi tullessaan itse poimimansa kimpun ruiskaunokkeja ja olin ihan myyty. :)


1 kommentti:

  1. Ilman muuta lähdet sit syksyllä SNY-kierrokselle mukaan! Yritän muistaa muistuttaa suakin siitä sitten, kun on ajankohtaista. Elokuussa luulisin. :) Ihania kuvia herkullisen näköisistä tarjoiluista! Mulla ei ollut mitään valmistujaisjuhlia eikä ole tiedossakaan kesäksi mitään pippaloita. :( Ellei sitten innostuta järjestämään isännän 4-kymppisiä. Toukokuussa jo täytti, mutta ei pystytty sillon järjestään juhlia. On ne kuitenkin kivoja, kun kutsuu paljon tuttuja joita ei muuten välttämättä juuri näe. Eikä ole vuosiin isompia pippaloita pidettykään. Mutta sä jos joku osaat varmasti järjestää upeat juhlat, kun oot niin taitava leipurikin! :) Muuten, jostain syystä sun blogin linkki ei toiminut mun blogista, en tiedä mikä oli vikana...

    VastaaPoista

Kommentti piristää päivääni! Kiitos! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...