sunnuntai 5. lokakuuta 2014

Villasukkien aika!

Monelle syksyn alku tarkoittaa myös villasukkakauden alkua. Mulle ei kyllä varsinaisesti, sillä kuljen kotona villasukat jalassa ympäri vuoden, jopa kesällä. Illalla otan sukat pois jalasta (paitsi talvella en ota) ja aamulla nappaan ne saman tien jalkaan ennen kuin nousen sängystä. Mä inhoan kylmiä lattioita. Hollantilainen ei ymmärrä tätä, hänen mielestään ei ylipäätään tarvii pitää minkäänlaisia sukkia ellei ole lähdössä ihmisten ilmoille. Kaikkein oudointa on se jos mä nukun villasukat jalassa, ei voi ymmärtää. Olen tehnyt myös hollantilaiselle sukat Virosta ostetusta langasta. Joskus se jopa pitää niitä viisi minuttia kerrallaan, varmaan kohteliaisuudesta. :)

Syksy tuo mun villasukkakäyttäytymisessä muutoksen lähinnä siihen että alan laittaa villasukat jalkaan myös töihin lähtiessä, sappaiden, saapikkaiden tai tennarien sisälle. Tätä varten tarvii ihmisellä olla paljon erilaisia villasukkia, tietty.

Löysin koneelta viimevuoden viimeiset villasukkasadot. Tai oliskohan nämä keväältä, emmäämuista. Jokatapauksessa tein tuollaisia pitkänmallisia, ohuemmasta langasta. Menevät passelisti saapikkaiden sisään lisälämmikkeeksi. Ystävä lainasi jalkojaan kuvia varten ja sai samalla liilat sukat itselleen synttärilahjaksi.

Lankana DROPS Fabel

Jämälankasukat :)

Ohjeena käytössä DROPS 106-23.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti piristää päivääni! Kiitos! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...