sunnuntai 21. heinäkuuta 2013

Loma kuvin 1/4

Vihdoin se alkoi, nimittän kauan kaivattu kesäloma. Hyppäsin saman tien kesäjunan kyytiin, enkä ehtinyt siis edes blogiin kuitata että olen selvinnyt vikasta työviikosta hengissä. Tai no, ei se mikään kesäjuna ollu, vaan äidiltä lainattu kesäpunto. Puntolla matkasimme kirjaimellisesti Suomenmaan laidasta laitaan ja yritin karistaa ajatukset töistä.

Yritin tunkea viikonpäivät muutamaan kuvaan. Aika vaikeaa oli.

Maanantai

Road trip alkoi Varsinaisesta Suomesta. Ajettiin yhtä pötköä kymppitietä Forssan ja Lahden kautta Kouvolan viereen Koriaan (Korialle?). Sieltä löyty Mikkelän matkailumaatila, jossa meikämatkaajat pääsivät hurjan ajelupäivän jälkeen vihdoin levolle. Hintaan kuului majoituksen lisäksi petivaatteet, pyyhkeet ja aamupala. Bonuksena pääsin rapsuttelemaan tilanpitäjien lapsenlapsen ravishettiksiä. :)

Tiistai

Maanantaina oltiin jo tajuttu ettei lainaamamme navigaattori osoita elonmerkkejä. Onneksi oli mukana iKone. Ja onneksi siinä oli tietämättäni navigaattoriohjelma, joka käynnistyi niinikään tietämättäni kun pelasin karttasovelluksen kanssa. Ilman kyseistä apparaattia olisimme olleet todella pulassa.

Tiistaina otettiin iNavigaattoriin suunnaksi Punkaharju. Tiet kävivät loppumatkasta niin kapeiksi ja hiekkaisiksi että hollantilaista kuskia hirvitti. Samalla maisematkin paranivat. Jätettiin Punto parkkiin ja hypättiin kaverien paatin kyytiin kohti Mellon saarta. Saarella oli jos jonkinlaista nähtävää, myös Lumina. <3

Keskiviikko

Aamulla herättiin saarelta pienestä vanhasta torpasta rastaslasten älämölöön. Kiinnyin näihin otuksiin kyllä yhden päivän aikana! Yksi oli keikahtanut pesästä alaskin ja räpiköi maassa iltaisen rankkasateen jälkeen. Tutkailin sitä aikani ja nostin takaisin pesään todettuani ettei sitä vaivannut muu kuin nälkä ja ylioptimistiset odotukset omasta lentokyvystä.

Keskiviikkona ilma oli niin kurja että päätettiin lähteä etsimään aurinkoisempia lomakohteita. Mentiin Savonlinnaan, jossa ei kyllä ollut yhtään aurinkoisempaa. Mutta tulipahan nähtyä sekin. Jatkettiin matkaa ajatuksenamme pysähtyä sitten kun alkaa väsyttää.

Torstai

Torstaiaamuna löydettiin itsemme Keuruun Nyyssänniemeltä teltasta ja vesisateesta. Ilta oli ollut kauniin aurinkoinen ja makkaranpaisto nuotiolla oli niin kivaa ettei edes muuten alkeelliset leireilyolosuhteet haitanneet (oikeesti, suihkut oli niin kamalat et mielummin olisi hypännyt järveen..). Otettiin kurssi kohti Peräseinäjokea. Mulla ja Peräseinäjoella on aivan erityinen suhde. :D

Peräseinäjoella majoittauduttiin ystävien luokse ja lähdettiin tutkailemaan paikallisia nähtävyyksiä. Niihin nyt kuului sitten Keskisten vaatimaton kyläkauppa ja paikallinen tekojärvi. Kaunista oli. Siis siellä järvellä.

Perjantai
Perjantaina pakattiin autoon kamppeet ja lounasta ja lähdettiin isäntäväen vanavedessä etsimään sopivaa mestaa eväiden nauttimiseen. Ensin oltiin Hiiroonkallion kodalla grillailemassa ja sen jälkeen suunnattiin vielä Jalasjärven Pirunpesälle. Sepäs olikin hurja paikka. Alas pirunpesään piti laskeutua metallisia pikkuportaita pitkin ja kyllä siinä saikin aika lailla kieli keskellä suuta mennä meikäläinenkin haisaappaat jalassa. Pohjalla oli kylmää ja kosteaa. Onneksi paikalla oli myös vähemmän pirullinen kota, jossa nautimme kaffet ja jälkiruokajuustot. Kolmannen kahvikupillisen jälkeen oli aika hyvästellä ystävät ja jatkaa matkaa kohti etelää -tavoitteenamme taas kerran päästä aurinkoisemmille maille.

Lauantai.

Lauantaina herättiin taas melkeen kotoa ja ryhdyttiin maanittelemaan pappalta kyytiä pääasiaseudulle. Suostuihan se kun tajusi että voidaan vihdoin viedä kissa mukanamme. Francis on ollut Varsinaisessa Suomessa jo kuukauden päivät kesälomailemassa. Lauantaina sekin pääsi vihdoin omaan pehmopuuhunsa loikoilemaan.

Parvekkeella oli yllätyksiä niin hyvässä kuin pahassa. Kastelujärjestelmä oli taasen toiminut ja yksi ihana käynyt asiaa vielä tarkistelemassa viikon puolivälissä. Tomaatti täällä jo puskee ihan punaisia tomaatteja ja kranssi aina vaan uusia kukkia. Myös kesäkukkakori näyttää siltä että siihen saadaan joku kukkakin vielä tänäkesänä. Ainoastaan suklaaminttu oli poistunut keskuudestamme. :´(

Sunnuntai

Tänään olen nauttinut kukkavahdin jättämistä lehdistä ja hollantilaisen äidin lähettämästä synttäriyllätyksestä. Ruuaksi oli matkailusta ylijäänyttä luomu-uunilenkkiä.

Vielä olis kolme viikkoa jäljellä lomailua. Mitähän sitä keksis..?

1. Jäin heti koukkuun sun blogiin, kiitti vinkistä! Ihan on jo tullut fiilis mennä penkomaan lanka-arkkua ja ruveta suunnittelemaan, mitä kaikista kivoista langoista tekis (muutakin kuin villasukkia...). Ja ehkä jopa vois ottaa jonku keskeneräisen työn käsiinsä...:)
    Tykkään myös sun ja Peräseinäjoen erityisestä suhteesta!;) Aurinkoisia lomapäiviä!
    -t

1. Kiva että koukutuit! Jos mä saan yhdenkin tyypin tarttumaan keskeneräiseen neuleprojektiin niin elämälläni on jo joku tarkoitus. :P Vaikka aavistan kyllä että jos sulla on arkullinen lankaa niin et taida olla aloittelija, vaan tarviit vaan inspiraation. ;)

P-joki oli kiva nähdä pitkästä aikaa. Ehkä seuraavaksi ei anneta kulua näin pitkää aikaa ennen kuin nähdään? ;)

Kommentti piristää päivääni! Kiitos! :)