lauantai 22. maaliskuuta 2014

Babydekentjes!

Otsikko on hollantia ja tarkoittaa vauvanpeittoja. Koska niitähän minä tein ja sitten lähetin ne Hollantiin. Tai Alankomaihin. En varmaan koskaan tule tajuamaan mikä se ero on.

Hollantilaisen ihana pikkusisko pyöräytti maailmaan tyttölapsen, joka sai kaupan päällisiksi vielä saman syntymäpäivän kuin enollaan on. Koska mä olin aikani kuluksi tehnyt *tadaa!* jämälangoista isoäidinneliöitä ja koska niihin tuli mun mielestä vauvalle sopivat väritkin, niin kasasin neliöistä peiton. Sekoitin joukkoon valkoista ja tein siitä myös tuollaiset pyöryläreunukset. Olen itsekin vähän yllättynyt tästä tarmonpuuskasta. Olen mä ennenkin tehnyt neliöitä, mutta ei ole kärsivällisyys riittänyt muuhun kuin kesäpipoihin. (Tuossa jutussa mainittu vauvanpeitto on edelleen kesken..en jaksa liittää niitä pikkupaloja toisiinsa. Katotaas kenen vauvalle se sitten tulee..)


Tässä vielä pari kuvaa siitä kun peitto oli muotoutumassa. 



Samoihin aikoihin saapui toinenkin pikku hollantilainen maailmaan, nimittäin kaveripariskunnan poikavauva. Tälle miekkoselle lähti toisenlainen peitto.


Onni onnettomuudessa oli se, että kun mietin koskakohan ehtisin nuo postittaa niin hollantilaiselta halkesi hammas sushia syödessä (!). Tai siis ei se nyt onni ollu, vaan se oli se onnettomuus. Koska ensiapukohtaaminen suomalaisen, kaupungin hammashuollon ostopalveluna buukkaaman "hammaslääkärin" kanssa oli hyvin traumaattinen, perheemme hollantilainen pakkasi kimpsut ja kampsut ja lensi oman isänsä vastaanotolle kotikaupunkiinsa. Pyörittelin silmiäni, kunnes näin loistavan mahdollisuuden saada peitot vauvojen päälle ilman postikustannuksia. 



Niin läks peitot siis hollantiin ja vauvatkin oli kuulemma vielä sen verran pieniä että mahtuivat noiden päälle/alle köllimään. En päässy ite mukaan kun mulla ei ole passia. Hakemus on vetämässä mut pelkään ettei mulle myönnetä minkäänlaista maastapoistumislupaa kun vein liitteeksi niiiin kamalan passikuvan.

 Noh, kohti uusia projekteja!

3 kommenttia:

  1. Ah, passit! Mulla menee ne ens kuussa vanhaks, hyvä että muistutit...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä on jotenkin tottunut et passi on voimassa tyyliin ikuisesti tai ainakin sen kymmenen vuotta. Viime jouluna lentokentällä virkailijat alkoi huomauttelee et menee samassa kuussa vanhaksi - mä en ollu huomannu ollenkaan! Onneks oli paluulennot vielä voimassaoloaikana... :D

      Poista
  2. Ihanat peitot olet tehnyt, kyllä noissa kelpaa tuhista<3

    VastaaPoista

Kommentti piristää päivääni! Kiitos! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...