sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Julistan hössötyksen ja flunssakauden alkaneeksi!

Yksi syksyn saapumisen varmin merkki on se, että perjantai aamun valjetessa mun kurkkuun oli kasvanut kaktus. Kaksi kupillista hunajavettä klo 6.30 ja arpomista voiko mennä töihin vai ei. Aivastelua. Niistämistä. Holtitonta aivastelua... Päätin jäädä kotiin. On oikeesti todella tympeetä sairastua perjantaina, just ennen viikonloppua. Nytkin olis ollut Hevoset Stadionilla, käsityömessuja ja vaikka mitä. Istun sitten kotona, yskin ja niistän nenää. Onneksi hevoset näkee sentään telkkarista illemmalla. Ottaa kyllä päähän silti. Ja vaikka on kotona, ei silti pysty tekemään edes mitään kotitöitä ja ensi viikosta tulee ihan kamala, koska olen todennäköisesti semikipeä, töitä on paljon ja asunto on siivoton. Valivalivali.

Onneksi netistä pystyy katsomaan morsiuspukuja ja sen sellaista suht vähällä vaivautumisella. Läppärin voi ottaa syliin sohvalle. Mä olen puoliksi suunnitellut meidän häät jo. Loppu on enää rahasta kiinni -tietty. Tänään laskin että jos vuokran ja opintolainan lyhennyksen jälkeen laitan muutaman satkun säästötilille joka kuukausi, saadaan jonkinlaiset häät kasaan. Ehkä. Mulla ei oikeasti ole mitään käryä siitä että mitä häät maksaa. Mitä ne maksaa? (on muuten ainut asia mitä en vielä ole googlettanut). Kai ne maksaa just sen verran kun niihin laittaa rahaa... Me tehtiin vieraslista, jossa on "ihan vaan kaikki läheisimmät" perheenjäsenet ja ystävät. Tuli silti aika pitkä lista. Otin ihmisiä pois listalta hampaat irvessä -jäi silti vielä aika pitkä lista. Meillä on onneksi käytössä salainen ase eli kahden kulttuurin yhteensovitustarkoitus. Aion ottaa vähän mallia hollantilaisista häistä ja mahdollisesti jopa saavuttaa pieniä säästötavoitteita samalla. :) Tai sitten en, koska mulla karkaa mopo käsistä. :)

Mä olen laittanut juhlapaikkoihin tarjouspyyntöjä, joissa puhutaan "juhlista". Olen ihan varma että jos sana häät mainitaan, lätkäistään kaikkiin asioihin suurempi hintalappu. Kampaajaltakin aion tilata "juhlakampauksen" ja "juhlameikin". Mietin vielä et miten ne harjoittelut sit menee. Onks sellaisia pakko harjoitella? Jos mä maksan 100€ kampauksesta niin eikö sen kuulu olla ihan hieno ilman mitään harjoittelua?

Onks mulla lähtenyt jo häähössötys lapasesta? :D

Mulla ei ole mitään kuvia liittyen kipeenä olemiseen tai morsiuspukujen googlettamiseen (en varmaan laita tänne vaihtoehtoja etukäteen. :P ). Siispä laitan kuvia tekemistäni tiskiräteistä taas kerran. Näitä nyt vaan koko ajan tulee. Suurinta osaa en muista/ehdi/jaksa kuvata. Mutta tein muutaman taas jämälangoista ja kokeilin virkkauksellakin, ni täs on sitten kuvia myös.

Novita Tennessee jämälangoista syntyi kaksi rättiä. Ohjeet omast pääst.


Kuppikakku ja karhunen on tehty Drops Cotton Light -langasta (minkä tilasin jo ajat sitten) ja Elaine Fitzpatrickin ohjeilla.


Tein myös iPadille suojapussukan kun yks ilta innostuin virkkaamaan. Tämä oli siis jo kesällä. Virkkasin vaan menemään, koska piti harjoitella pylväitä. Nyt pitäis vieläs saada aikaiseksi laittaa läppään napit. Niitä kyllä riittää. Paitsi että pysyy se tuolla ilman nappejakin. Lanka on Puro Batik.


Mulla on taas tuhat ja yksi neuleprojektia kesken. Villapaidan hihat on edelleen kiinnittämättä. Se vaikuttaa niin vaikealta etten uskalla aloittaa, koska olen muuten tyyttyväinen työhön. Renttupaita on muuten valmis, mutta hihat ei sovi vaikka olen tehnyt ne uudestaan kolmesti. Alkaa jurppia koko renttupaita. Teen sensijaan hollantilaiselle sukkia virolaisesta villalangasta. Eka valmistuu varmaan tänään kun mä pääsen esteratsastuksen ääreen tapittamaan. Sukkaa sovitettiin aamulla ja hollantilainen tokaisi että "Tä on niiin vakavaa. Mua jännittää nä sukat yhtä paljon kuin kihloihin meneminen." Et ei mitään paineita tästäkään projektista! :D


p.s. tapoin orkidean.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti piristää päivääni! Kiitos! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...